Шукати в цьому блозі

Аналіз методичної роботи

Аналіз методичної роботи загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Могильне

В загальноосвітній школі навчається 137 учні.
Директор – Окрущак Наталія Миколаївна.
Заступник директора з НВР – Долібська Ірина Вікторівна.
Педагог-організатор – Тищук Раїса Вікторівна.

 Наш Педагогічний  колектив об’єднав людей закоханих у свою справу, безмежно відданих дітям. Завдяки наполегливій, натхненній праці вчителів школа завжди йде шляхом новаторства упровадження передових педагогічних досягнень.
           Як результат налагодженої методичної роботи з педагогами, зростає із року в рік їх педагогічна майстерність, підвищується рівень навченості, розвитку та вихованості учнів. На сьогодні школу цілком укомплектовано кадрами.
        У закладі працюють 24 педагогічних працівників. Усі вчителі мають відповідну освіту, працюють за фахом, що є результатом міцних знань учнів. За кваліфікаційними категоріями та педагогічними званнями в школі працює: спеціалістів – 5 , вчителів ІІ категорії – 4, вчителів І категорії – 4 , вчителів вищої категорії – 11 ; звання старших учителів – 2.  У школі працюють соціальний педагог, психолог, педагог-організатор, медична сестра.  Якісний та віковий склад педагогічного колективу школи свідчить про те, що викладання основ наук здійснюють справжні професіонали, в яких вдало поєднується енергія молодості й досвід.
                З 2016 року здійснюється перехід педколективу школи до роботи над науково-методичною проблемою «Розвиток творчої пізнавальної  активності учнів,  як умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу»  До складання програми роботи над проблемою залучені практично всі члени колективу, в першу чергу творчий потенціал.  Розроблено технологічну схему, модель роботи над проблемою, творчою групою розробляється система моніторингу відстеження проміжних результатів. Дана проблема пронизує всі ділянки внутрішкільної методичної роботи. В цьому навчальному році колектив працював над теоретичним обґрунтуванням проблеми, була проведена діагностика педагогічних кадрів і учнів, талановитих творчих школярів – обдарованих дітей. Виявлено 6 напрямків обдарованості – це академічний, інтелектуальний,  соціальний, креативний,  художній, спортивний.
         В школі  визначена чітка структура  методичної  роботи, яка складається із взаємопов’язаних та  взаємодіючих  елементів: методична рада, яка є координатором всієї методичної роботи в школі; педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання,  конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення  з основних питань діяльності школи; шкільні методичні об’єднання;  творчі та динамічні групи вчителів,  з певних проблем  навчально – виховного процесу. Координує всі ланки методичної роботи в школі методична рада, завданням якої є: надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам на методичних нарадах, семінарах, оперативках, на шкільних методичних об’єднаннях та в індивідуальному порядку.
До складу методичної ради  входять адміністрація, керівники методичних об’єднань.
             Аналізуючи підсумки роботи школи за попередні роки, ми бачимо нерозв’язані проблеми і помилки, виявляємо елементи передового педагогічного досвіду, проводимо методичні та робочі наради з керівниками методичних об’єднань школи. Після чого вчителям пропонуємо заповнити діагностичні карти та анкети, де вони мають зазначити, якої саме методичної допомоги потребують, а також – чим можуть допомогти колегам.
            Головним у роботі методичних об’єднань, яких у школі налічується  п’ять,   є робота над проблемою школи, організація самоосвітньої діяльності вчителів, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду, розробка та опрацювання інструментарію окремих тем програми, вивчення державних нормативних документів у галузі освіти. У практиці методичних об’єднань використовуються такі форми роботи: взаємовідвідування уроків, відкриті уроки, огляд методичної літератури, виставки методичних напрацювань, розробка пам’яток, творчих уроків, творчі звіти, звіти із самоосвітньої діяльності вчителів, консультації з важких питань, моніторинг якості знань учнів.
           З метою поширення і впровадження в практику навчально-виховної діяльності педагогічних працівників кращого досвіду роботи – ефективних форм і методів навчання, інноваційних технологій виховання особистості, підвищення психолого-педагогічної компетентності вчителів-практиків — в школі проводяться майстер-класи, засідання творчих груп.    Розроблено графік відкритих уроків та виховних годин, заходів. Слід відзначити високу майстерність, професіоналізм, використання комп’ютерних технологій та впровадження інтерактивних методик учителями нашої школи. На базі нашої школи працюють творчі групи  з « ТРВЗ-педагогіки» під керівництвом вчителя української мови та літератури Горобець Оленою Федорівною  «Критичне мислення»- керівник вчитель початкових класів Лехенко Є.В., які апробовують на практиці різні методи та прийоми  методик, а потім діляться напрацюваннями  з коллегами школи,  району та області.   
Основою інноваційної педагогіки є твердження, що людина саморозвивається, що все пропускає через самоусвідомлення і свою душу. Засвоєння і використання нових методів навчання здійснюється в режимі саморозвитку вчителя. Головним результатом цього процесу є здатність учителя до побудови власної педагогічної діяльності. Аналіз самоосвітньої діяльності педагогів нашої школи свідчить про те, що вони розуміють основне завдання сучасної освіти – формування творчої, інтелектуально розвиненої, ініціативної особистості, виховання свідомого громадянина; роботу пов’язують із загальною проблемою, над якою працює школа, темою післякурсового завдання. Творчі напрацювання, матеріали з досвіду роботи, моніторинг навчальних досягнень учнів накопичуються в особистих папках учителів. Це дозволяє спостерігати зміни у професійній майстерності педагогів. Облік участі вчителя в методичній та громадській діяльності, який веде сам учитель (методична карта) дозволяє об’єктивно оцінювати ріст професійної майстерності педагога.
  Педагогічні ідеї вчителів-новаторів стали поштовхом для творчих пошуків багатьох учителів.     Вчителі часто використовують на своїх уроках опорні схеми, таблиці, власний дидактичний матеріал. Такий стислий виклад навчального матеріалу дуже доречний на так званих «перевантажених» уроках. Вчителі діляться своїм досвідом,  проводячи майстер-класи. Бажаючі коллеги обєдналися в чотири групи і відвідують засідання з тем «Нетрадиційні методи навчання з використанням ІКТ» - керівник Долібська І.В., «Впровадження іноваційних технологій» - керівник Замула Л.М., «  » - керівник Бойко С.П., «Впровадження ІКТ в навчальний процес»- керівник Тищук Р.В. 
      Складаються графіки відвідування уроків коллег для вивчення викладання предметів, вивчення системи роботи вчителів, це дає можливість підказати, навчитися, спробувати в себе на уроці. Підсумком вивчення – є аналітичні накази.
          Правильно спланована методична  робота дола можливість покращити якість знань учнів і піднятися в рейтингу шкіл району: 2переможці та 6 призерів районних олімпіад; 2 призери обласних олімпіад; 6 переможців  І(районного)Всеукраїнського конкурсу -захисту науково- дослідницьких робіт МАН  ті 1 призер ІІ(обласного)Всеукраїнського конкурсу -захисту науково- дослідницьких робіт МАН.
            Молоді та малодосвідчені вчителі об’єднані в школу молодого вчителя.  Девізом цієї школи стали слова «Не можна вимагати від учителя високого результату, якщо не навчили, не пояснили, не допомогли». У рамках роботи цієї школи наставники складають план роботи з молодими коллегами, погоджують із завучом з НВР,організовуються консультації.  Протягом року вчителі школи були активними учасниками  районних семінарів з основних  дисциплін.
           На базі школи були проведені  районні семінари вчителів музичного мистецтва, географії, психологічної служби планується  на кінець квітня семінар з української мови та літератури та семінар трудового навчання.     Учителі нашої школи творчо підходять до навчання та виховання учнів, виховуючи неповторну унікальну особистість з нестандартними підходами та ідеями які реалізовують набуті знання та вміння.
            Значне місце в школи відведено позаурочній роботі з школярами. Весь педагогічний колектив працює над організацією дозвілля учнів.
Головною задачею  організації виховної роботи в школі на сучасному етапі є створення умов для багатогранного розвитку і соціалізації кожного школяра у вільний від навчання час.
  В організацію виховної роботи покладена ідея розвитку  особистості через проектну  діяльність, яка дає  можливість реалізацію особистих творчих здібностей усіх суб'єктів навчально-виховного процесу – учнів та  учителів . Класні колективи працюють над проектами та беруть участь у загальношкільних проектах. Під час роботи над проектами  широко використовують ІКТ – технології, пошук матеріалів в мережі Інтернет, оформлення  матеріалів за допомогою комп’ютерних програм : випуск буклетів, презентацій, кінофільми «Підсніжник», «Жінка-легенда»  та інше. На базі школи організовано учнівське урядування «Світанок» на загальношкільному та класному рівнях 5-11класів та дитяче об'єднання «Дивосвіт» (1-4класи). В рамках  проекту УШУ «Світанок» «Школа має талант» було створено мультиплікаційну студію  «Творчість» учасниками якої є учні 7-11класів. Створено  мультфільми: «Колобок», «Колосок», «Ріпка», «Пригоди  курчатка Ціпи», «Казка про яйце, яке стало писанкою». Найбільшим проектом УШУ «Світанок»   є випуск шкільної газети «Дивосвіт». Газета  виходить один раз на місяць. Головна мета шкільної газети допомогти учням реалізувати свої індивідуальні якості , не загубитися в «сірій масі» учнів. Забезпечення та розвиток інформованості в тих галузях , які їх цікавлять, виявити юні таланти , серед яких і поети , і казкарі, і художникиДитяче об'єднання «Казка» (ляльковий театр) знімають свої вистави та   збільшують коло глядачів через мережу Інтернет.
В навчальному закладі проводяться тематичні інтерактивні акції  (випуск та розповсюдження буклетів «Первоцвіти», « Новорічна ялинка», «Небезпечна іграшка» (шкідливий вплив мобільних телефонів), «Газ у побуті», «Стоп насильство!», «Пожежна безпека», «Біле рабство», «Стоп стрес!» та інше)  Всі загальношкільні заходи проходять під електронний  супровід . Створено сайт школи у якому висвітлюють всі події навчально-виховної роботи школи.

Немає коментарів:

Дописати коментар